Leírás
Viselt állapotú példány.
Jelöletlen, cink alapanyagú darab. Jellegzetességei alapján FLL gyártmány.
Vonatkozó szakirodalmakban és nemzetközi elismert fórumokon is leellenőrizhető garantáltan eredeti darab!
- Nincs homályos, félrevezető fotó!
- Nem az ócskapiacos, öreg bácsis félrevezető történet!
- Valóban hozzáértő személytől, gyűjteménybe...
Rövid háttértörténet
A Pilóta Jelvény (Flugzeugführerabziehen) jelvény megalapításáról 1935. január 19-én rendelkeznek egy akkor még titkosnak számító dokumentum. Ez kereken öt héttel azelőtt születik meg, hogy a Légierőt (Luftwaffe) hivatalosan is „leleplezték” volna a szövetséges hatalmak előtt (Enttarnung). Ezzel nyilvánvalóvá téve az addig is sejthetőt, hogy Németország elkezdte a fegyverkezést és a békeszerződés feltételeinek ellent mondva légi fegyvernemet hozott létre.
A hivatalos megjelenésről, a szabályzás életbe lépéséről rengeteg a vita és a pontatlan utalás és még Dr. Doehle is pontatlanul fogalmaz a könyvében. A jelvényre való első hivatalos utalást 1935. április 1-jén megjelent Luftwaffenverordungsblatt-ban olvashatjuk. Az első igen részletes leírás pedig a Légügyi miniszter (Reichminister der Luftfahrt) által kiadott 1935. november 27-én kiadott dokumentum szolgál remek tájékozódási alapként.
A szabályozások szerint az egyenruha bal zsebén lehetett viselni.
Alapvetően a jelvényt nem lehetett sem civil sem egyéb ruházaton viselni. Ezt a szabályozást 1943-ban feloldották és egyéb egyenruhákon is viselhető volt, vagy a teljes méretű jelvény, vagy annak minije. Elérhető volt mindazok számára, akik sikeresen teljesítették a pilóta iskolát, valamint a hozzá tartozó egyéb képzésekben sikeresen megfeleltek, valamint minden olyan már az első világháborúban is szolgált pilóta számára, akik sikeresen teljesítették a képzést az új feltételeknek megfelelően és legalább B1-es engedéllyel rendelkeztek és pilótaként szolgáltak az újonnan megalakult légierőnél. Harmadsorban vonatkozott még azon a légierő kötelékében szolgálatot teljesítő személyekre, akik a nagy háború alatt, azt követően, illetve még akkor is pilótaként szolgáltak a K gépeken (azok a pilóták, amelyek még a gyártótól való repterekre szállításban, gyártás utáni teszteken vettek részt).
Paraméterek
Ország | Németország |
Időszak | II. Világháború |
Gyártó | FLL |
Típus | Jelvény |